איזה חיסונים חייבים לתת לכלבים?

חיסון פרוו וכלבלבת  - בדרך כלל זה החיסון הראשון. הוא מעודד את יצירת הנוגדנים לשתי המחלות.

מחלת הכלבלבת גורמת לעוויתות ובעיות נוירולוגיות קשות ותוך זמן קצר היא עלולה לגרום לנזק בלתי הפיך ואף למוות.

במחלת הפרוו, הכלב מפסיק לאכול, הופך לאפאתי, מקיא, ובהמשך משלשל ללא הפסק שלשולים דמיים בעלי ריח חזק ואופייני.  זו מחלה מסוכנת ביותר עם אחוז תמותה גבוה במיוחד עד 90%.

חיסון משושה – מכיל 6 גורמי מחלה, 4 נגיפים ו-2 חיידקים.

הנגיפים (ווירוסים) :

פרוו

כלבלבת

דלקת כבד נגיפית  מחלה ויראלית מדבקת וקטלנית הפוגעת בכבד. גורים וכלבים מבוגרים שלא מחוסנים רגישים במיוחד לווירוס זה. ההדבקה נגרמת ע"י מגע עם הפרשות כלב נגוע ושפעת של כלבים.

חיידקים:

לפטוספירה (עכברת) -  שני זנים שונים למחלה. זוהי מחלה זיהומית, הפוגעת בבעלי חיים ובבני אדם. מקור החיידק הוא בדרך כלל בסביבה. במים מזוהמים או בשתן של מכרסמים. לאחר חדירתו לבעל החיים, מתרבה החיידק ברקמות וגורם למחלה קשה, העלולה להיות קטלנית.

לגורים יש לתת את חיסון המשושה החל מגיל 6-8 שבועות מומלץ לתת כ-3 מנות לפחות של חיסון בשנה הראשונה.

חיסון כלבת – הכלבת הינה מחלה ויראלית, קטלנית, הפוגעת בכל היונקים ובכללם כלבים, חתולים ובני אדם. המחלה נפוצה מאוד בעולם, וקיימת גם בארץ, בעיקר באזורים הקרובים לגבולות עם שכנינו עקב מעבר של גורמים נשאים. חיסון הכלבת הוא חובה על פי חוקי מדינת ישראל פעם בשנה. החוק קובע שיש לחסן כל כלב החל מגיל 3 חודשים. יש לחזור על חיסון זה פעם בשנה.

חיסון שעלת – שעלת היא מחלה מדבקת לכלבים. מטרת החיסון היא למנוע הדבקה או לפחות להפחית מחומרת המחלה בכלב מחוסן. מומלץ לתת את החיסון לפחות שבועיים לפני חשיפה אפשרית -כמו למשל הכנסת הכלב לפנסיון, השתתפות הכלב בתערוכת כלבים וכו’. ההידבקות נפוצה בעיקר במקומות עם צפיפות גדולה של כלבים כגון, פנסיונים, מכלאות, תערוכות כלבים, תחנות הסגר עירוניות ועוד. את החיסון מטפטפים לאף הכלב כך שנוצר חיסון מקומי, כלבים שעלולים להיחשף למחלה באופן קבוע, מומלץ עבורם לחזור על החיסון כל חצי שנה.

רצוי לדעת, שישנם פנסיונים המחייבים בחיסון שעלת לפני הכנסת הכלב לפנסיון.